Saturday, December 11, 2010

Go Away The Past!


Bismillah.
Assalamualaikum wrb..

KETENANGAN adalah suatu KEBAHAGIAAN yang hakiki. Aku berpegang teguh dengan kata-kata ini. Tiada makna segala yang baik pada pandangan mata, namun tidak langsung memberi ketenangan pada hati.

Setiap manusia pasti ada kisah silam yang menyakitkan, jua yang membahagiakan. Memori yang mengukirkan senyum , mahu diulang..Namun memori yang mengundang air mata, sudah pasti seperti mahu dipadamkan terus dari ingatan.

After all.... Diriku juga sangat-sangat percaya bahawa setiap yang berlaku sudah pasti ada HIKMAH. Tinggal nampak atau tidak sahaja. Tinggal kita nak fikir atau tak saja. Namun kebenaran masih dalam RAHSIA-NYA.

Masa lepas adalah di luar kuasa kita. Begitu juga masa hadapan. Yang ada, hanya masa kini, itu pun bukan sepenuhnya dalam kuasa kita. Apa yang kita mampu, hanyalah melakukan yang terbaik semampunya, dengan bimbingan petunjuk dariNya. Ya, orang kata it's easier said than done...Tapi yakinlah dengan diri sendiri , kerana kita berhak untuk memilih sesuatu keputusan utk diri sendiri, untuk kebaikan diri. Kebaikan diri??? Ada pula yang kata, kita ni PENTINGkan diri sendiri sahaja.. Setakat manalah sangat orang mengenali diri kita, selain diri kita sendiri.. (Dan ibu sendiri, bagi diri saya). Jadi, harus kuat dengan pegangan yang ada dalam diri sendiri...

Semoga diri sendiri sentiasa tabah dan kuat. InshaAllah.
Buat sahabatku tersayang juga, moga sentiasa tabah..Allah sentiasa bersamamu..
Sama2 banyakkan istighfar atas segala yg berlaku..

So when the time is hard
There’s no way to turn
As HE promise HE will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Coz, as HE promise HE will always be there
HE’s always watching us, guiding us
And HE knows what’s in all in our heart
So when you lose your way
To Allah you should turn
As HE promise HE will always be there…

Seeru 'ala baarakatillah...

p/s: Duhai Cinta, Belahan Jiwa, banyak yang ingin ku cerita...

No comments: