Friday, November 20, 2009

This will be the second time..




Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikumwarahmatullah wabarakatuh..

Alhamdulillah..Tetiba rasa kehangatan Dzulhijjah..Today is 3rd Dzulhijjah..cepat sungguh masa berlalu..Dzulhijjah datang lagi, memberi peluang keemasan buat insan2 bertuah! Ya, mungkin ini masa terbaik untuk menebus kembali kegersangan Ramadhan yang lalu..Fadhilat dan rahmat Allah yang sedang terbuka luas untuk hamba-hambaNya..emm..rasa diri ni pun banyak dah terlalai.adeh....Macam mne nak start gear 1 balik nih? (~_^).Jom sama2 ye..

7 days more to go, for eidul adha! Macam mana la agknya ya..kalau dulu, d Pantai Timur, smbutan hari raya haji tak kurang meriahnya dengan sambutan eidul Fitri..ahh..rindunya semua tu..walaupun bau daging yang terlalu bnyak mase raya korban tu boleh meloyakan tekakku dan memeningkan kepala, smpai suatu mase tekak nih takleh terima daging..huhu..namun semua itu indah utk dikenang..

For the first time, I'll be celebrating eidul adha here..di perantauan yang jauh..takde lagi lembu utk disembelih buat korban (macam la sembelih sendiri.hehe)..takde lagi kemeriahan family gathering..huuhhh..tabahlah wahai hati..and for the second time, i'll be celebrating raya here.. takde lagi masjid utk ku solat raya sama2 dgn org kampung..huhu..

But insyaAllah..still, I'm looking forward to it! Sambutan eiduladha di canterbury, bersama kawan2, again, friends...harap2 ianya menjadi kenangan manis dan indah dalam kamus hidupku..amin..

Ok, i'll be telling more about that after raya nanti..hehe..

Happy Dzulhijjah!
Selamat menambah amal ibadah..
Selamat berpuasa sunat buat semua ye..;)

5 comments:

melatidaisy said...

salam ukhwah fillah ema..

semoga terus kuat di sana :)hepi2 sokmo!! hihi

melatidaisy said...

salam ukhwah fillah ema..

semoga terus kuat di sana :)hepi2 sokmo!! hihi

Faizatul Ema said...

Salam ukhuwwah fillah juga buat kak bilah..

amin, insyaALLAH.. hepi hepi hehe..
miss u kak bilah! <3

LiTtle_siS said...

salam.. erm... skrg kat kelantan nterengganu banjir... huhu.. x pe.. jangan sedih sangat.. jadiakan ianya sebagai pengalaman hidup yg manis.. semua org berpeluang untuk beraya di kampung halaman.. tapi.. x semua orang dapat peluang untuk rasa suasana beraya di perantauan... maka.. hargailah peluang itu okeyh!!! huhu

Faizatul Ema said...

To anis cute: Thanx anis...betul3..^^

Semoga hati ini tabah!;)