Friday, March 9, 2012

MATI : Saat nyawa terpisah dari jasad.



Bismillahirrahmanirrahim,

Dengan Nama Allah Yang Pemurah lagi Maha Pengasih,
Semoga sifat pemurah Allah dan kasih sayang Allah terus-terusan melimpah buat kita hamba yang hina.

Allahu Rabbi.




"Setiap diri akan merasai mati, dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai cubaan dan kepada Kamilah kamu semua akan dikembalikan."




Al-Anbiya':35




Sungguh, kematian adalah peringatan yang terbaik, untuk kita sebagai hamba kembali mengingat Tuhan, mencintai Dia dengan lebih mendalam, memohon ampun pada-Nya atas dosa-dosa kita yang lalu dan akan datang, mendekatkan diri kita pada-Nya untuk menjadi hamba yang layak digelar orang soleh, hamba yang menikmati nikma-nikmat Syurga di Akhirat, dan hamba yang jauh dari panas dan dahsyatnya siksa-siksa Neraka-Nya.



Pemergian 2 pelajar UPSI, cukup menyayukan hati. Tidak pernah berjumpa, tidak pernah kenal. Tetapi Allah menyatukan hati-hati kita semua orang yang beriman (insyaAllah) dengan suatu ikatan yang tidak pernah putus, selagi mana hidup kita di atas jalan Aqidah Islamiyah..

Moga Allah ampunkan dosa Almarhumah Fatini dan Almarhumah Hidayah. Moga segala amalmu di dunia menjadi kiraan pahala di sisi Allah, dan moga Allah tempatkanmu bersama orang-orang yang soleh dan memperjuangkan agama-Nya. Allahumma ameen.





Ya Allah, hidupkanlah kami dalam iman, dan matikanlah kami dalam iman. Kurniakan kami kesudahan yang baik (husnul khatimah) dan janganlah Engkau kurniakan kami kesudahan yang buruk (su'ul khatimah). Allahumma Ameen.




Al-faqirah ilallah,


nfes

18:06

Bangunan Laud,

CCCU
United Kingdom















No comments: