Saturday, May 15, 2010

Serba tak kena..

Bismillah.
Salam.

Hmm.banyak benda tak kena..KENAPA..? Tak tahu. Takkan sebab sekecil itu, nak libatkan semua orang yang tak patut terlibat? Aku lemah.... Maaf... -_-"

Hati tak tenang..Tak tahu ape patut buat..Aku tahu hanya satu cara..Namun aku tidak mahu merisaukan dia..aku lemah..sekali lagi..Maaf..

Bukan bermaksud untuk RISAUKAN dia..Bukan bermaksud nk buat dia SEDIH...Namun aku lemah....Maaf...

Betullah kata org...mengadulah padaNYA..Kerna dia akan DENGAR...Tak dinafikan..Dia akan dengar sentiasa Mendengar...

Namun aku manusia..Allah cipta MANUSIA, akan faham sesama MANUSIA..sama jenis... Sebab itulah Nabi dan Rasul itu di kalangan manusia..bukannya dari kalangan jin..bukan juga dari kalangan malaikat!

Maka aku bukan TEWAS..
Malah aku rasa mahu sujud SYUKUR..
Atas ketenangan yang tersalur dari suaranya..
dan kata2nya....

Aku bersyukur padaMu dengan adanya dia....
Namun sampai bila aku perlu bergantung padanya....?
Ya.smpai bila2 selagimana aku bersamanya...

Ya Allah.....
Lindungi dia.....
Panjangkan umurnya dalam ketaatan padaMu.....
Sihatkan tubuh badan dan akalnya.......
Aku sayang dia......
Aku sayang dia......
Aku sayang dia......

Dan

Aku rindu dia.....
sangat2.....
T.T
*****************************
Dia selamanya mendengariku..
Dan dia berkata...

Ingat Allah....
Tarik nafas dalam2..hembus...
Istighfar....
Selawat.....
Ambil wudhu'....
Solat....
Baca Quran........

Thanx Ma.

******************************

Ya Allah, kurniakan KETENANGAN buat hati yang LEMAH ini.....
Ameen...

Yang pura2 kuat.
And belajar jadi kuat.
~nfe~

4 comments:

nadiahmustapa said...

Salam~

I noe how u feel dear. I used to feel the same..almost the tyme. If u feel like crying, juz do. Other than that, listen to zikr, nasyeed, quran recitation etc..insyaAllah u'll be calm. N yup, think of HIM a lot. Tell HIM anything n evrything. Only He knows and he is the best listener ever. I'll pray for you, insyaAllah...Be strong k! Love u ..

Kembara Syahadah ~NFES~ said...

wslm...

Thanks a lot dear..
Love u too..

nadiahmustapa said...

rase cam ade kesalahan ayat di situ..hehe. terkantoi kat cikgu bahase. it shud be most of the times instead of almost the tyme, ryte? malu2

Kembara Syahadah ~NFES~ said...

hihi..no probs..

ye betul tu..dh dibetulkan sendiri dh..takperlu cikgu bhse betulkan..n mse bace tadi tak perasan pun...mengelamun agaknya....hehehe