Tuesday, August 25, 2009

Mimpi Indah!


Astaghfirullah!! mimpi rupanya..
Subhanallah!! indah sungguh mimpi siang tadi..(adeh.kantoi.ber hibernate d siang hari.hehe)

Mimpi mainan tidur..'mainan', lazimnya sesuatu yang mengasyikkan, atau membuatkan kita gembira. Contoh senang, barang mainan budak2 kecik, untuk apa? To make them happy kan? si kecil mana yg tak suke kalu kita bagi mainan, kan..

Cakap pasal mimpi mainan tidur..macam2 jenis mimpi ade kan? Mimpi buruk, mimpi indah, mimpi mengarot2 (yg biasanya org dlm mimpi, time setting, place setting yang tidak pernah kita lihat in real life) n mcm2 lagi..

n kategori my dream tadi, mimpi indaahh..(setting nye had yet never come in my real life).. Subhanallah..mcm mane tibe2 bleh berada d suatu tempat yang amat indah..suatu suasana yang amat menggembirakan hati..(^_^).Alhamdulillah, walaupun hanya mimpi, keindahannya masih terasa..

erm..tetibe teringat persoalan yang pernah diusulkan..

"erm, mcm mana kita nak tahu, sama ada mimpi kita itu suatu petunjuk dari Allah, atau pun ianya sebagai ujian buat kita??"

haa..mcm mana nak jawab tu ya? (sesiapa ade pendapat, sila komen)
sy dah berusaha menjawab, tapi ckp pnye ckp, rupanya sy sendiri pun tak terjawab soalan yg ditanyakan tu..(ni la baiknya bersoal jawab, kita makin tahu kelemahan kita kat mana..kan..)

n biasanya org akan musykil ttg mimpi ni bila mimpi tu datang setelah istikharah..untuk membuat pilihan ke atas sstu..adakah kita yakin mimpi itu benar2 sbg petunjuk dan jawapan istikharah kita? (tak berani nak cakap..)mgkin mimpi tu juga dipengaruhi oleh apa yg kita fikir2kan..namun mngkin juga ianya petunjuk! dari situlah timbulnye persoalan, adakah mmpi itu hidayahNya, atau Ujian buat kita?

Huh! persoalan ini masih belum terjawab..perlu tny bnyk pendapat yang lagi arif..


....mimpi indah...sahabat...australia ke?....nyaman...comeyl..happy....

No comments: